SIEM REAP



Siem Reap är en jätte mysig stad. Jätte bra marknader dag som natt och trevliga människor! Vi bor på ett gott hotell med stor pool, de flesta hotell har pool här eftersom det inte ligger vid kusten. Vi kom hit igår och har redan hunnit se mycket. Imorgon ska vi åka och se Ankor templen, ett måste i Kambodja.

Vi måste dock säga att vi längtar efter Thailand. Det bästa med Thailand är att allt är enkelt, de flesta kan engelska och alla är vänliga. Bra stämming! Visst tiggare finns det ju där med, men vi har inte varit med om att barn står och väntar vid ens bord från det att man fått maten tills det att man är färdig så dom kan få resterna. Det är vardag här i Kambodja.



Jajaja nooooog med klagandet! Idag har vi badat i poolen och varit och bytt till oss nya böcker.
Skit bra personal på hotellet som hjälper och tipsar!




Indiskt snus som Johan fick av en Scotte på en bar!
Scotten hade skattefuskat i Scottland så han hade lämnat landet. Han hade därför bott i Sverige och Norge i 25 år och där av visste han om snus. Dock smakade det diskmedel...



Kryddor på marknaden.






Vi gjorde fiskbad!  1$ kostade att stoppa ner fötterna i badet en halvtimme.
Det var lite obehagligt, några firrar var i samma size som en lite abbore!






Vackra Siem Reap!

// MJ

Kommentarer
Postat av: Mamma Ewa & Pappa Krister

Tack för skype tiden igår, alltid lika trevligt att snacka med er en stund samt att få ha er närma en stund. Saknar er förstår ni!



Usch, det undrar jag om jag klara av, jag som är så blödig och lätt gråten. Hungriga barn runt bordet medans jag äter!!! Det hade nog blivit att jag beställt mkt mat och delat med mig från början.....kanske kan bli en väldigt dyr resa.....



Idag är det kallt, brr minus 7 grader....men det har inte kommit mera snö ännu iaf. Hos Karianne och Arne har det snöat igår ca 25-30 cm.



Hoppas resan till Ankor templen var bra och att ni fick en fin resa.



Skall snart till farmor, men innan måste jag till systembolaget och köpa ny whiskey den är slut meddelade hon igår.



Ha det så gott så länge och var rädda om varandra.



Kramiz

Mammi & Pappi

2012-01-30 @ 09:32:55
URL: http://malinojohan.blogg.se/
Postat av: Nino Argus

Stackars barn som ej har mat.Här det kallt 9 grd Hoppas templet var fint så ni ej blev besvikna

Kram Farmor O Farfar

2012-01-30 @ 10:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0